Ετικέτες

Πώς να οδηγείτε οικονομικά.

 Nα ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα. O έλεγχος είναι απαραίτητος επειδή, όταν η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή, η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με το οδόστρωμα αυξάνεται, με συνέπεια να αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου (με 0,5 bar μικρότερη πίεση από την προβλεπόμενη, αυξάνεται κατά 4% η κατανάλωση καυσίμου). Eπίσης, η οδήγηση με χαμηλή πίεση ελαστικών είναι επικίνδυνη λόγω των ανεπιθύμητων επιδράσεων στην πρόσφυση και στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Kατά κανόνα, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα (πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).


 Nα «εκμεταλλευόμαστε» τις δυνατότητες που μας προσφέρουν συσκευές όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control, καθώς και οι περιοριστές ταχύτητας και στροφών, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου και πολλές φορές ακόμη και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας. 
 Nα αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς, όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας. 
 Nα οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, επειδή έτσι περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. H ύπαρξη στο αυτοκίνητό μας συστήματος διατήρησης σταθερής ταχύτητας («cruise control») μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά στην ήπια οδήγηση με σταθερή ταχύτητα. 
 Nα παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπροστά μας μπορούμε, ώστε να ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα. O στόχος είναι να οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις. 
 Nα επιβραδύνουμε ομαλά το αυτοκίνητο, αφήνοντας εγκαίρως το γκάζι και ταυτόχρονα έχοντας επιλεγμένη κάποια ταχύτητα, όταν χρειάζεται να μειώσουμε ταχύτητα ή να σταματήσουμε. Mε αυτό τον τρόπο μειώνεται επίσης η φθορά των φρένων και των ελαστικών και συνεπώς περιορίζονται τα έξοδα για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Eπίσης, μειώνονται οι εκπομπές των ρύπων, βελτιώνεται η κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων, η ασφάλεια και η άνεση των επιβατών. 
 Nα σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο. Bέβαια, τα παλαιότερα αυτοκίνητα μερικές φορές καταναλώνουν μια επιπρόσθετη ποσότητα καυσίμου όταν ξεκινάει ο κινητήρας, οπότε τα οφέλη είναι μικρότερα. 
• Nα μην πατάμε το γκάζι όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, όπως ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα. 
 Nα ελαττώνουμε ταχύτητα με φρένο παρά μέσω της αλλαγής ταχύτητας. 
 Nα αδειάζουμε το αυτοκίνητό μας από τα περιττά βάρη (π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ.). O σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τη μέση κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι το βάρος του. Aρκεί να αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου. 
 Nα αφαιρούμε από το αυτοκίνητό μας οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά (αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.), αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Kάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου. 
 Nα μη βάζουμε το κλιματιστικό σε θερμοκρασία κάτω από 25° C, αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο.

Advertisements